harleytira.blogg.se

Sara. 85:a. Sambo. Mamma. Dotter. Syster. Faster.

September

Kategori: ...allmänt

Återigen aldelles för längesedan som jag uppdaterade här.. Tar inte så mycket bilder, skyller på det (igen).
 
Men allt rullar på som vanligt, jag jobbar natt, K går i skolan och barnen på dagis. Eller de gör inte det denna veckan, för imorse 5:55 ringer K och säger att Harley kräks.. Så det blev inget dagis denna vecka och ingen simskola heller för den delen tyvärr. Men efter lunchtid idag så mådde hon iaf som tur är hur bra som helst.
 
Har haft mycket bråk hemma om vår kattunge Kanel. Flickorna bråkar om vem som ska leka, klappa, bära osv och jag och K tjatar ideligen om att de inte ska bära Kanel.. Efter att ha suttit ner vid köksbordet och haft ett långt allvarligt snack om det så går det faktiskt mycket bättre.
 
Jag är just nu i v.24 och magen bara växer! Mår så otroligt mycket bättre nu, trivs till och med med att vara gravid i denna perioden. Det är så mysigt att känna hur det buffrar och sparkas inne i magen. Känner mig mer tillfreds med denna graviditeten då jag nu vet vad allt handlar om och vad vi har att vänta. Vi längtar så efter Lillebror, tänk att det snart var fyra år sedan vi hade en liten bebis hemma. Våra tjejer har blivit så stora, självständiga och duktiga. Två superhärliga, olika personer med egna starka personligheter. Vad jag älskar mina underbara flickor!
 
Imorgon (eller idag för att vara exakt) åker vi ner till Skåneland. Jag ska bara sova två tre timmar och packa när jag kommit hem från jobb, sen kör vi. Första anhalt blir Höllviken, sen åker jag och tjejerna till L-a och på lördag blir det bröllop i Bjärred. Ska bli riktigt kul att få klä upp sig och fixa till sig! Det blir inte mycket av den varan när man jobbar natt och är tjock kan jag ju säga.
 
Något jag verkligen kommer att sakna när jag är föräldraledig är mitt jobb! Jag har verkligen världens bästa, roligaste och omtänksamma kollegor! Hoppas på att K är ledig nästa sommar och kan vara f-ledig så jag kan sommarjobba här!
 
Nu ska jag fortsätta måla mina tånaglar (vilket blivit ett litet smärre projekt då magen är i vägen).
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    ❤❤❤

    2013-09-04 | 18:36:51

Kommentera inlägget här: