harleytira.blogg.se

Sara. 85:a. Sambo. Mamma. Dotter. Syster. Faster.

Innan allt började

Kategori: ...allm�nt

I onsdags gjordes det ultraljud på mig, de beräknade bebisen till 2170g och bestämde att jag skulle sättas igång på torsdagsmorgonen. Kenny köpte med sig kinamat till oss och sen sov han på sjukhuset hos mig. Vi var väldigt nervösa men förväntansfulla och glada över att äntligen få veta vad som skulle hända. 

Vi vaknade tidigt och jag kände mig redo. Men vår barnmorska kom in innan frukost och förklarade att de hade för mycket att göra och inte hade tid att sätta igång mig. Mer info skulle komma löpande under dagen. Oj vad besvikna vi blev. Vi satt och väntade och väntade men ingen kom. Så jag letade upp en sköterska som sa att läkaren som skulle ha rond var på operation. Så då bestämde vi oss för att gå ut och gå. Det hade snöat under natten och var riktigt kallt, men vi gick endå en lång runda, hoppades väl kunna få det att sättas igång av sig självt. På eftermiddagen kom läkaren in och berättade att det nu var fullt på neonatalavdelningen och att vi vart tvungna att åka någonannanstans där det fanns plats. Usch vad arga vi blev. Efter många om och men kom vi överens om att åka till Skövde. Taxin skulle komma efter en timme så det var bara att packa. Kenny var så arg över hela situationen och jag var förtvivlad och lite rädd. Fostervattnet hade nu ändrat färg till rosa och det kändes inte bra. Så vi var inte på topp när vi lämnade förlossningen i Borås. 

Jag hade kolossalt ont i ryggen hela taxiresan. Låg på en bår som inte alls passade min rygg och blundade hela resan (1 h och 45 min). 

Fortsättning kommer sen. Trött i tummen nu ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: