harleytira.blogg.se

Sara. 85:a. Sambo. Mamma. Dotter. Syster. Faster.

Lördagen den 18/5-13

Kategori:

Har haft en sådan otroligt fin dag idag, kände att jag vart tvungen att föreviga den här på bloggen.

27 grader idag och vi bestämde oss för att åka ut till naturreservatet i Sparsör, dit vi brukar åka alltså. Men detta var första gången då allt blommar. Oj oj oj. Mamma, du hade fått dåndinpen av alla blommor. Där rinner ju bäckar och forsar överallt, kabbelekan växte precis överallt, vi har sett Linnea, blåsippor, gullvivor och en massa liljekonvaljblad. Får åka dit om någon vecka igen och titta och lukta när de slagit ut. Hur som så stannade vi på den stora ängen, barnen badade i bäckarna och jag och K nöjde oss med att svalka tårna. Vi grillade korv och fick blombuketter titt som tätt av flickorna. Så så fint och mysigt!

När vi efter några timmar kom hem igen så gjorde vi päronmilkshake och vilade en liten stund.

Kom på att klockan ju inte vart så mycket, så körde till ett fullsmockat Almenäs. Barnen badade i sjön, vi låg och åt baguette :) Jag gick en runda och när jag kom tillbaka stod K upp och jag frågade vad det var. Nej, då hade ett par småkillar precis fångat en orm två meter om vår filt. Gaaahh vilken tur att varken jag eller tjejerna såg det!

Jag har inte haft min telefon med mig på hela dagen så jag får använda de bilder K tog med sin telefon.. En riktigt finfin dag <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: