harleytira.blogg.se

Sara. 85:a. Sambo. Mamma. Dotter. Syster. Faster.

Älska bloggare!

Kategori: ...allmänt

Jag lägger ner ganska mycket tid varje dag på att läsa bloggar. De jag följer dagligen tillhör olika genres, de har olika åldrar, är kända och inte så kända, men en sak har de gemensamt i alla fall. Jag läser konstigt nog bara bloggar skrivna av kvinnor. Fast än jag inte har träffat merparten av dessa bloggare, de vet inte vem jag är och vi kommer säkert aldrig att ha någon relation till varandra, så känns det ju som att jag känner dem. Jag har följt dem genom graviditeter, skiljsmässor, vinster och förluster och på något konstigt vänster så känns vissa av dem som mina vänner. Fast lite på låtsas sådär, som när man var liten, fast på ett non stalking sätt liksom.
 
De viktigaste bloggarna jag följer tillhör dem jag tycker om. På ett personligt plan. Nu när man blivit vuxen och har familj och jobb osv så är i alla fall jag otroligt dålig på att höra av mig. Men det betyder ju inte att jag inte bryr mig, eller att jag inte tänker på dessa personer varje dag. Jag saknar ju dem, och vårdar våra minnen på ett speciellt ställe i mitt hjärta. Men jag är så glad för att vissa av dessa fina människor bloggar. Så att jag endå får en inblick i deras liv, som att tjuvkika nästan. Att läsa bloggar är självklart ingen ursäkt för att man är dålig på att höra av sig, men det känns så bra att få följa med i dessa människors liv, även om man numera inte är en del av det.
 
Tänkte göra en liten länklista till de mer kända bloggarna jag följer sen, vissa är bara för bra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: