harleytira.blogg.se

Sara. 85:a. Sambo. Mamma. Dotter. Syster. Faster.

Puh

Kategori: ...allmänt

Idag har varit en jobbig dag för mig. Inte på det sorgsna sättet eller något. Utan jag har verkligen haft noll tålamod och varit väldigt irriterad. Barnen har inte lyssnat och de har bråkat och tetats stup i ett. Men så är det ju ibland och jag vet ju att de egentligen är världens finaste. Men idag, idag har de varit stora bölder i *****.
 
När vi var på öppna förskolan ringde enhetschefen för boendet och ville att jag skulle komma på intervju imorgon. Klockan nio. Oj. Fick sätta mig och maila mina gamla enhetschefer för att be om referenser och mitt huvud höll på att spricka med all planering denna intervju innebär. Fick gå in om Netto och köpa klubbor, han sa att det var okej att flickorna följde med, men att jag såklart måste behålla fokus på intervjun. Svaret blir ju då enkelt: mutor = godis. Men va fasen, det är ju endå fredag. Har försökt städa så gott det går. Imorgon får vi lunchgäster. Å på kvällen kommer min fina man hem. Längtar efter honom enormt!
 
Förresten var varmvattnet slut när jag skulle duscha. Eftersom jag var tvungen att tvätta det så fick jag stå ut. Men de säger ju att kallt vatten ger glansigare hår, och det får vi fan hoppas efter den hemska upplevelsen.
 
Idag har vi ätit kålpudding igen, den vart om möjligt ännu godare idag. Men igår, då åt vi ångkokt vit fisk, ångkokt grön sparris, brysselkål och kokta ägg med ärtor. Till detta en riktigt fet hollandaisås. Fruktad matkoma kan jag lova.
 
 
(Jag vill lägga in mig på spa)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: