harleytira.blogg.se

Sara. 85:a. Sambo. Mamma. Dotter. Syster. Faster.

Onsdagen den 14/11-12

Kategori: ...allmänt

Oj vilken dag!
 
Mobilen ringde strax efter åtta, det var en enhetschef från kommunen som ringde och som ville ha cv oh personligt brev till ett vikariat. Sammanlagt är det tre stycken idag som ringt och velat erbjuda mig ev jobb. Ett timvik på förskola fick jag tacka nej till direkt då det startade redan som på fredag. Imorgon har jag en inplanerad intervju på ett lagerjobb, men jag måste ringa dit imorgon förmiddag och säga att jag ej kan ta den tjänsten heller. Finns ingen möjlighet då man två dagar i veckan jobbar mellan 15 och 00. Känns väldigt smickrande att det gått så bra på jobsökarfronten, men tråkigt när det ej går som man vill. Fast det är u att önska för mycket att lyckas hitta ett arbete med vanliga kontorstider. 
 
Idag har vi varit ute en hel del, gått på öppna förskolan och sen suttit länge och pysslat. Jag tog fram hela kittet med glitterpennor, lim och färgade papper, och det roade prinsessorna ett bra tag. Jag älskar ju själv att pyssla :)
 
Efter middagen slogs jag av en enorm trötthet, har fortfarande inte tagit hand om disken, något som jag annars alltid gör direkt. Barnen fick titta på film, och jag somnade pladask. Vaknade strax innan 21 och bestämde mig för att städa upp i köket imorgon istället. Det ör ju endå något jag behöver öva på det där. Att ta det lugnt. 
 
Längtar som tusan efter K, har precis pratat en halvtimme med honom och han har fullt upp på jobbet. Ser verkligen fram emot vår lilla weekendsemester om drygt två veckor. Ska bli så skönt att få vara själv med honom! Jag längtar inte till att få vara utan barnen, det är inte det. Utan jag längtar efter att få vara på tu man hand med K. Vi ska gå på julmarknad, äta ute och gå på bio. 
1
Är fortfarande supertrött, ska göra mig en kopp te, ta fram pepparkakorna och kolla Gossip girl. Godnatt!
 

Kommentarer

  • Pia säger:

    Puss o kram till er! Vi gläder otroligt mycket till att få se er!

    2012-11-15 | 09:18:03

Kommentera inlägget här: